Hírek,  Mindennapok

Labubu rajongók felháborodása a babák boltokból való eltávolítása miatt

A Labubu babák, amelyek népszerűsége az utóbbi időben robbanásszerűen megnőtt, komoly vitákat és feszültségeket generáltak a vásárlók körében az Egyesült Királyságban. A Pop Mart, a Labubu babák gyártója bejelentette, hogy az összes brit boltjukból kivonják a termékeket, miután több helyen arról érkeztek hírek, hogy vásárlók verekednek a babákért. A vállalat a BBC-nek elmondta, hogy a döntés célja a potenciális biztonsági problémák megelőzése, és a termékek visszatérését júniusra tervezi. Victoria Calvert, egy Labubu-rajongó, a londoni Stratford boltban tapasztalt kaotikus jelenetekről számolt be. „Egyszerűen nevetséges volt, hogy ilyen helyzetben kellett lennem, ahol emberek verekedtek és kiabáltak, és az ember félelmet érzett” – mondta.

A Labubu babák egy különleges, színes szörny karakter, amelyet a Hongkongban született művész, Kasing Lung teremtett. A Pop Mart együttműködésével váltak népszerűvé, és a közösségi médiának, különösen a TikToknak köszönhetően, ahol olyan hírességek viselték őket, mint Rihanna és Dua Lipa. A babák ára az Egyesült Királyságban 13,50 fonttól 50 fontig terjed, míg a ritkább kiadások ára akár több száz fontot is elérhet a Vinted és az eBay oldalakon.

A Pop Mart arra is utalt, hogy dolgoznak egy igazságosabb értékesítési rendszer kidolgozásán, amely a babák boltba való visszatérésekor lép életbe. Azonban a közösségi médiában sok rajongó elégedetlenségének adott hangot a döntéssel kapcsolatban. „Ez a ti hibátok, hogy lassan adagoljátok a készleteket, ami ezt a felhajtást okozta” – szólította fel a vállalatot az egyik kommentelő a Pop Mart Instagram oldalán. Mások a viszonteladókat hibáztatták. „A vásárlók 100 fontért adják el az egy Labubut, ami elfogadhatatlan. Hogyan lehet, hogy ők megvehetik, míg mások nem?!” – írta egy másik rajongó. Victoria elmondta, hogy amikor megérkezett a boltba, találkozott olyan vásárlókkal, akik már hajnali három órakor ott várakoztak, és voltak, akik egész éjjel táboroztak. „Amikor odaértem, hatalmas tömeg gyűlt össze a bolt körül, és nagyon negatív légkör volt” – mesélte. „Az emberek kiabáltak, gyakorlatilag azt mondták, hogy már nincs több Labubu. Még egy verekedést is láttam egy dolgozó és egy vásárló között.” Végül Victoria úgy döntött, hogy elhagyja a boltot, mert félt.

A bolt képviselője a BBC-nek elmondta, hogy bár egyetlen Pop Mart alkalmazott sem sérült meg, a vállalat úgy döntött, hogy korán lép fel, hogy megelőzze a potenciális biztonsági problémákat. Victoria egyetértett azzal, hogy valószínűleg a legjobb döntés volt a vásárlások felfüggesztése. Szerinte a sorban állók között sok viszonteladó volt, mivel „amint megkapták a jegyüket, állítólag 150 fontért adták el, ami lehetővé tette számukra, hogy Labubut vásároljanak”.

Jaydee, egy marketing szakember, aki Labubu unboxing videókat posztol TikTokon, a viszonteladókat hibáztatja a trend élvezetének tönkretételéért. „Egész életemben Londonban éltem, és van egy viszonteladó közeg, amely ezt csinálja” – mondta a BBC-nek. „Nagyon sajnálatos, de a valódi rajongóknak ez jó hír, és helyes döntés” – tette hozzá. „Most már bemehetek a Pop Martba anélkül, hogy sorban kellene állnom.”

Susannah Streeter, a Hargreaves Lansdown pénzügyi és piaci vezetője elmondta, hogy a Pop Mart korlátozott készlete és a babák vakdobozos értékesítése vezette a rajongók őrületét. „De a nagy tömegek, amelyek a készletkiesés napjain kialakulnak, nyilvánvalóan költséges fejfájást okoznak a vállalat számára” – mondta. Figyelmeztetett arra, hogy a felfüggesztés valószínűleg a kereslet növekedéséhez vezet, és egyre többen próbálnak majd online vásárolni – de a készletek másodpercek alatt elfogynak. „Ez arra is ösztönözheti a rajongókat, hogy viszonteladói oldalakon keressenek, de hamis Labubukat is árulnak, így van kockázat, hogy a vásárlók hamisítványokat vásárolnak.”

Sarah Johnson, a Flourish Retail tanácsadó cég alapítója szerint az eladások felfüggesztése „stratégiai döntés”. A gyűjthető márkák, mint a Labubu, a hiányt „erőteljes eszközként” használják. A Pop Mart a BBC-nek elmondta, hogy nagy sorok alakultak ki, és néhány rajongó már az előző este megérkezett, hozzátéve, hogy ez „nem az a vásárlói élmény, amelyet kínálni kívánnak”. A Labubu júniusban visszatér a fizikai boltokba, és jelenleg egy új, jobban strukturált és minden érintett számára méltányosabb kiadási mechanizmuson dolgoznak.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cvgvwvvlnv3o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük